Terug naar overzicht

Online netwerken: de kracht van verbinden

25 april 2012

Niemand kan er meer omheen: social media hebben definitief hun intrede gedaan in onze maatschappij. De wijze waarop mensen met elkaar communiceren is revolutionair gewijzigd. Elke dag komen er honderdduizenden gebruikers bij en worden nieuwe toepassingen en media geïntroduceerd. Deze revolutie heeft een onvoorstelbare impact op de manier waarop we verbindingen leggen, kennis met elkaar delen en nadrukkelijk ook op de manier waarop private en publieke organisaties zijn georganiseerd. Elk individu is mens, met een privéleven en vaak ook met een baan, met een eigen mening en met de mening ‘van de organisatie’. Dit gegeven maakt social mediagebruik zowel voor individuen als voor organisaties een boeiende uitdaging. Toch zijn veel ondernemers hier nog niet van overtuigd. Twitter bijvoorbeeld is veel meer is dan het lezen van berichten van mensen die ‘een broodje kaas hebben gegeten.’ Het is een onvoorstelbaar rijke bron van inspiratie en kennis en biedt ook volop mogelijkheden om te netwerken. Wanneer je online mensen leert kennen, weet waar ze mee bezig zijn en waar hun passie ligt, is het heel mooi om deze online kennismaking IRL (In Real Life) voort te zetten. Als lid van de Haagsche Business Club weet ik uit ervaring dat het andersom ook echt werkt. Mensen die je leert kennen tijdens een bijeenkomst leer je online nóg beter kennen. En onthoud goed: zaken doe je niet met logo’s maar met mensen.

Martin Pronk is directeur/eigenaar van Noclichés en adviseert bedrijven en instellingen o.a. over optimale inzet van social media om hun doelstellingen te bereiken.

www.twitter.com/martinpronk
www.makkelijkteonthouden.nl

Martin_pronk_original2_large
Door Raymon Geldof om 07:23