Terug naar overzicht

Het begon allemaal op een bierviltje... Het verhaal achter het ontstaan van Baldwin, Roberts & Co

13 mei 2015

Het begon allemaal op een bierviltje...

28 maart 2014, 15.57 uur op het terras van De Burcht te Den Haag. Drie HBC-leden (tevens golfliefhebbers) komen bij elkaar. Rob Heeneman, Corné Baldwin en Eelco Hupe. Het zonnetje doet zijn best, waardoor het, voor die periode van het jaar, al een aangename temperatuur was om op het terras te zitten. Biertje besteld, balletje erbij en toen kwam de iPad op tafel. Met guitige blik begon Heeneman zijn verhaal...

Er zijn 60 miljoen golfers “all over the world”. En nog steeds is de golfsport de snelst groeiende sport ter wereld. Al die golfers dragen geen t-shirt met spijkerbroek op de baan, maar specifieke golfkleding. Dat isnu eenmaal de etiquette in de golfsport en al eeuwen een traditie. Wel zijn startende golfers tegenwoordig, een ander type golfer dan vroeger. Zo hoeft men bijvoorbeeld geen lid meer te zijn van een golfclub, want de pay&play banen schieten als paddenstoelen uit de grond. Golf is steeds meer voor iedereen bereikbaar geworden, waardoor het aantal golfers ook zo significant groeit. Doorgaans hebben zij een ander bestedingspatroon, dan de golfer van weleer... Maar 1 ding blijft, je bent er trots op dat je golft! (Óp de baan en ook buiten de baan)

Daarnaast is het niet te doen om in golfkleding, gewoon een mooi, samengesteld setje te vinden. Het is altijd een losse polo, met een losse broek etc. Wij gaan wel een set aanbieden. In eerste instantie gewoon zwartwit. Uiteraard goede kwaliteit voor een lage prijs. Qua combi hoef je nergens meer over na te denken, want het combineert altijd. Waterafstotend, ademend en alles is comfortfit.

En als wij dat nou eens zo doen, dat wij wel diezelfde kwaliteit bieden als men gewend is, van de bekende merken, maar het wel voor een lagere prijs kunnen aanbieden, hoe gaaf zou dat zijn?! Als van die 60 miljoen golfers, er op de 10.000 golfers, nu eens 5 kopers zijn (6.000 golfers), dan zijn dat 30.000 kopers. En als wij ons setje van een cap, polo, broek en softshell jack aanbieden voor €195,- per set?

Tot dusver de eerste bijeenkomst. Na 1,5 maand was de merknaam bekend en het logo gemaakt. (Corné) Baldwin, (Rob) Roberts & (Eel) Co oftewel Baldwin, Roberts & Co was geboren.

Inmiddels zijn alle voorbereidingen om te starten in volle gang en bijna klaar. We hebben een leverancier gevonden die onze kleding produceert en zeer binnenkort komen de eerste samples naar Nederland! Yes!

Ook hebben we een logistieke partner gevonden die vanaf de klik op de webshop alles regelt en zorgt dat het pakket binnen 24 uur in huis is. Het businessplan is inmiddels ook geschreven en de presentatie bijna klaar om de investeerders mee te triggeren.

Voor de marketing zitten we uiteraard op Facebook en onze community is inmiddels gestegen tot ruim 2.000 volgers, en dat in ±3 maanden...

Dus, mocht je na het lezen van ons verhaal, interesse hebben gekregen om in ons merk te investeren, dan ben je van HARTE welkom en kun je ons bellen, maar natuurlijk ook aanspreken op de eerst volgende HBCbijeenkomst. Heb je zelf geen interesse, maar weet je wel die suikeroom / of tante uit Marokko, dan is dat natuurlijk ook zeker welkom. Enne... zou je in ieder geval onze pagina willen liken? Zou top zijn! 

Nog even een ode aan onze (Haagsche) businessclub. Dat wij bij elkaar zijn gekomen via de HBC moge duidelijk zijn en daar zijn we de HBC dan ook zeer dankbaar voor! En zo zie je maar weer hoe onze club iets dergelijks kan bewerkstelligen!

Wij gaan door met ons merk en onze webshop en de HBC gaat door met waar zij goed in zijn, precies... net werken... ;-)

Baldwin, Roberts & Co.

PS. En laat nou een bierviltje net zo groot zijn als een golfhole... Hole in one!

Img_2685_large
Door Raymon Geldof om 10:14